20 oct 2012

ASCENSIÓ AL CARLIT, CIM MÉS ALT DE LA CERDANYA (2921 m)

Ja fa pràcticament un mes d´aquesta sortida, i vam poder asaborir un paissatge, un clima i un ambient immillorables.

Es tracta d´una ruta d´un dia, que vam realitzar sortint des del llac de les Bulloses, a on vam accedir amb els nostres vehicles.

La ruta consta de dues parts ben diferenciades: la primera, amb poc desnivell, per on vam vorejar una dotzena de petits llacs d´origen glacial, que configuraven un entorn idílic i de gran bellesa. Estanys Negre, Llat, Sec, Llong, Glaçat, ... cada un dels noms llegit al mapa ve a dir-nos què trobarem.

La segona part és més exigent asicament pel seu desnivell.

Vam arribar fins al Coll Colomer, entre el Carlit i el Tosal Colomer. A partir d´aquí vam caminar per una àmplia aresta que ens proporcionà unes vistes espectaculars al Coll dels Andorrans, la Coma dels Forats i al Fals Carlit. L´aresta es torna ben aviat més estreta i aèria, que fa d´aquesta part la més delicada i a on vam haver de posar més atenció. Passat aquest tram i continuant pel camí que segueix la mateixa cresta, això sí, ben pendent, vam arribar i fins al cim del Carlit.

Des d´aquí vam gaudir d´una panoràmica espectacular dels cims del Puigmal, el Canigó, la Tosa d´Alp, la Serra del Cadí, i de nombrosos llacs conectats entre sí.

Us animem a provar aquesta ruta aprofitant aquests dies de tardor, que ens regalen unes vistes i un ambient d´alta muntanya inigualables.